<<< معرفی موسیقیدانان بزرگ جهان

ولفگانگ آمادئوس موزارت ( موزار ) ( Wolfgang Amedeus Mozart ) :

در 27 ژوئن سال 1756 در شهر سالزبورگ ( اتریش ) متولد شد. نام کامل وی یوهانس کریستوماس ولفگانگوس تفیلوس موزارت می باشد. نام او به یاد پدربزرگش و به یاد مادرش و به دلیل روز مقدسی که در آن متولد شد ( یوهانس کریستوماس ) , این چنین برگزیده شد.

پدرش لئوپولد, نوازنده ویولن و رهبر ارکستر کلیسای آرشیدوک ( آرشیپسکوپال ) سالزبورگ مصنفی باهوش و قابل بود. مادرش آنا ماریا پرتل دختر ولفگانگ نیکلاس پرتل, افسر گارد سنکت گیلگن و خواهرش ماریا آنا نانرل ( Nanrel ) بودند.

ولفگانگ از همان ابتدای کودکی نبوغ و خارق العاده بودنش را نشان داد. سه ساله بود که سعی می کرد فاصله های سوم را روی کلاوسن بنوازد. در جست و خیزهای کودکانه اش مدام آوازی را حین بازی تکرار می کرد. در چهار سالگی می توانست قطعات کوچکی را روی کلاوسن بنوازد. در سن شش سالگی آن چنان روی کلاوسن بداهه نوازی می کرد که هیچ ایرادی نمی شد بر او گرفت. ولفگانگ کوچک علاقه زیادی هم به ریاضیات داشت و تمامی چوب های کف منزل را با محاسبات ریاضی خود سیاه کرده بود. پدرش این استعدادها را تربیت کرد و در بین سال های 1762 تا 1766 ترتیب یک مسافرت در اروپا را داد. آنها در ابتدا به آلمان رفتند تا هنر استاد کوچک به همراه خواهرش نانرل که در این زمان یازده سال داشت و پیانیست قابلی بود را به همه بنمایاند.

این مسافرین به وین رسیدند و امپراتور با آغوشی گشاده از این موسیقیدانان کوچک استقبال کرد و درشکه خود را برای آوردن آنها فرستاد.

برای اولین باری که در سالن به امپراتریس ناری ترز معرفی شدند حادثه کوچکی برای موزارت اتفاق افتاد.

جهت مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

نظرات 3 + ارسال نظر
سعید یکشنبه 24 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 04:53 ب.ظ

سلام
خدمتان عرض کنم فیلمی به نام amadeus نیز درباره موتسارت ساخته شده که بسیار زیباست
امیدوارم ببینید و بپسندید
۲۴/مهر/۸۴ کرج

از انکه به وبلاگ آمدید تشکر و از راهنمایی تون سپاسگذارم

سفرکرده سه‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 06:37 ق.ظ http://www.safarkarde.blogsky.com

سلام ...
چند سالی تخصصی سنتور کار کردم ...
کتاب های استاد پایور و ابوالحسن صبا و ...
اما خداییش ویلن خیلی سختره اما هر دو به نظر من سازه دله
جالب بود
یا علی

حاجیه سه‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 07:43 ق.ظ http://hajieh.blogsky.com

سلام
من عاشقه ساز ویولنم و همیشه دوست داشتم یه دونه ویلون داشته باشم و لی هیچچ وقت نداشتم ولی امسال هر جور شده باید ویولن بخرم ........ و خیلی هم خوشحال شدم که شما درباره ساز مورد علاقه من مینویسید .... از این به بعد حتما همیشه بهتون سر می زنم .... . موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد