مشخصه های صوت از نظر موسیقی :

صدا, از نظر یک موسیقی دان و تا آنجا که در بحث تئوری موسیقی به بررسی آن پرداخته می شود , دارای چهار مشخصه است :

نواک ( زیر و بمی ) – دیرند – شدت – شیوش

1 – نواک : صداهای موسیقایی می توانند در سطح های مختلف زیر و بمی حاصل شوند, مثلاً می دانیم که صدای مردان از صدای زنان یا کودکان کلفت تر و بم تر است و صدای کودکان نسبت به صدای مردان نازک تر و زیرتر است.

 


جهت مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

نت های موسیقی و ریشه تاریخی آنها

برای همه صداهای موسیقایی, از بم ترین تا زیرترین آنها, فقط هفت نام وجود دارد. این نام های هفتگانه در برخی کشورهای غربی با کلمات تک هجایی , و در برخی به صورت الفبایی, به شرح زیر تلفظ می شوند:

Do     Re      Mi      Fa      Sol      La      Si                           
نامگذاری هجایی

سی     لا      سل      فا      می      ر       دو

 

نامگذاری الفبایی      
A       B      
C       D       E        F        G   

 


جهت مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

مطالبی مهم در مورد نواختن ویولن :

مایلم برای هر کسی که به ویولن علاقه دارد کلامی چند بگویم . ویولن سازی است که مسلما یکی از زیباترین ساخته های دست بشر و یکی از دمدمی مزاج ترین آنهاست. شاید بسیار صعب الوصول بودن آن است که بر اعجازش می افزاید؛ جز برای کسی که برده وار, داوطلبانه و از صمیم قلب خود را تسلیم این ساز کند, ویولن سر نافرمانی و لجبازی خواهد داشت, نوارهای چندگانه و دامنه نامتناهی لطافت خود را دریغ خواهد کرد, و شخص می ماند با یکی از آلات دوست داشتنی موسیقی و که رنجیده دل است و بلا استفاده.

هیچ ویولنی مثل ویولن دیگر نیست, هر یک مانند یک وجود بشری ویژه و منحصر به فرد است و پاسخ آن به آن آرشه ای که سیم هایش را لمس می کند, همچون پاسخ گروه های مختلف مردم به یک عقیده, با دیگری متفاوت است.


جهت مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید